top of page

Stel je eens voor

Openbaar·11 leden

Introductie Maarten van Dinther

Dag allen,

Zoals de titel aangeeft, mijn naam is Maarten van Dinther. Ik ben begonnen met wat vele zullen herkennen als de laboratorium school. Hier ontdekte ik al snel mijn interesse voor microbiologie en de medische biologie. Na zeven jaar gestudeerd te hebben in Eindhoven met daarna nog eens twee aan de universiteit in Maastricht, ben ik erin geslaagd een mooie positie te bemachtigen aan de universiteit in een onderzoeksgroep met betrekking tot de immunologie.

Maar nu de belangrijkere dingen, net als vele andere ben ik als kind begonnen met Lego en is het eigenlijk nooit meer gestopt. Mijn allereerste setje betrof een castle set van het jaar 2000 (King Leo’s castle). Hier is de verzameling (lees: het virus) toen ook mee gestart. Rond hetzelfde jaar kwamen de Harry Potter films uit wat ik toen als kind direct geweldig vond. Ook hier wist Lego mooie sets van te maken om te verzamelen en bouwen. Naarmate ik ouder werd en ik steeds “ruigere” films mocht kijken, kwam Lego Star Wars ook al snel bij de verzameling. Sinds kort is daar ook nog eens Ninjago/Shogun Castle bijgekomen. Echter, stopt het daar niet. Inmiddels is mijn voorkeur zo uitgebreid dat ik van verscheidene thema’s wel iets bouw of verzamel.

Door de tijd heen werden mijn bouwwerken steeds groter en toch wel beter. Toen ik ook nog eens stenen met ingebouwd licht tegenkwam, begon de inspiratie om ook echt bouwwerken zo te maken dat die prima ergens tentoongesteld konden worden (zie foto voor mijn eerste creatie met licht). Helaas, wist ik niet waar ik moest beginnen. Per toeval kwam ik uit bij Dutchbricks via een kranten artikel voor Bricktopia Nederweert. Deze heb ik toen ook met plezier bezocht. Na nog een bezoek aan Bricktopia in Belfeld heb ik besloten mij in te schrijven. Na al bijna 2 jaar en 6 beurzen verder, was dit nog steeds een top beslissing!  

Foto 2015

43 weergaven

Over

Hier is ruimte om wat over jezelf te vertellen.

leden

Volgen

• Facebook
  • Instagram
  • YouTube

Adres

Beijensweide 44, 6191 EK Beek

Disclaimer: LEGO® is een handelsmerk van de LEGO® Company.

Dutchbricks is geen eigendom, wordt niet geëxploiteerd, gesponsord of erkend door de LEGO® Company.
Afbeeldingen van LEGO® sets vallen onder het copyright van de LEGO Company, alle andere afbeeldingen vallen onder het copyright van Dutchbricks.

©2020-2025 door Dutchbricks.

bottom of page